2
8.10.22р. – 20 група.
Предмет:
Перукарська справа.
Тема уроку: Вибір кольору і тону фарбування волосся
залежно від відтінку шкіри та кольору очей.
Колір волосся повинен вибиратись
відповідно до віку і зовнішності людини. В юному, молодому віці
допускаються яскраві, екстравагантні кольори, але в зрілі роки повинні
переважати більш спокійні стримані. Для сивого волосся рекомендується більш
світлий тон волосся, ніж натуральний.
При виборі кольору слід пам’ятати, що
згідно теорії швейцарського художника Іоханесса Ітена, кожна людина
народжується з певним генетично закодованим колірним пігментом, що
виражається в кольорі волосся, очей і шкіри, які повинні складати
гармонійне ціле. Ця цілісність не повинна порушуватись і після фарбування
волосся. Світле, біляве волосся, як правило, поєднується з яскравим
рум’янцем, голубими очима з світлою шкірою. Різка переміна кольору може
порушити цю гармонійність. Смуглій шкірі зазвичай підходить темне
волосся, але чорний колір може підкреслити блідість шкіри, посилювати контрасти
і старити. В таких випадках рекомендуються каштанові та червонясті
відтінки. Бліду шкіру освіжають теплі тони чи світлі блискучі прядки. Руді
відтінки найкраще поєднуються з білою шкірою.
Якщо у клієнтки рум'яний колір обличчя,
то слід уникати застосування червоно-рудих і темних тонів, що лише підкреслять
цей колір. Краще користуватися холодними попелястими відтінками.
Якщо шкіра оливкового відтінку, вона
буде здаватися рожевішою при використанні більш теплих кольорів, ніж природній
колір шкіри.
При роботі з клієнтом середнього
віку слід замість попелястих відтінків користуватися більш теплими кольорами.
Колір волосся знаходиться в певній
залежності з зачіскою. Якщо для обличчя бажана більш пишна зачіска, то для неї
більш підійде світле волосся, ніж темне. Дуже тонке волосся рекомендується
зафарбовувати в його природній колір. Оптичний об’єм світлому волоссю надається
чисельними світлими прядками, краще за все 3 чи 6 різних тонів, від слонової
кістки до золотистого меду. Цією ж порадою можна скористатися і для надання
оптичного ефекту об’єму в довгому волоссі.
Тема уроку:
Класифікація барвників.
Всі барвники, що використовуються
в перукарнях, традиційно розділяють на чотири основні групи
1) знебарвлюючі (блондуючі,
освітлюючі);
2) хімічні (окислюючі,
синтетичні);
3) фізичні (обгортаючі, тонуючі);
4) натуральні (рослинні,
природні).
Також фарби класифікують за принципом їх
роботи і особливостями складу.
· Перманентні
фарби для волосся – основна група фарб, найбільш стійкі,
проникають найглибше у волосину, можуть не лише надати відтінку,
але також зафарбувати сиве волосся і освітлити натуральний колір волосся.
· Деміперманентні
фарби для волосся – фарби для «тонування», які не освітляють
волосину, але добре справляються з проблемою зміни відтінку і затемнення
волосся.
· Семіперманентні
фарби – досить м’які фарби, які дозволяють змінити відтінки
волосся не без використання перекису водню, але на невеликий
термін.
· Фізичні
барвники – нестійкі барвники для зміни відтінку волосся на
короткий час в 1-2 дні і незначної відтіночної корекції кольору.
· Безаміачні
фарби для волосся - теж можуть бути деміперманентні і
перманентні.
· Натуральні
фарби - містять в якості фарбуючих пігментів
містять екстракти рослин і плодів
Існують
також інші класифікації барвників. Фарби групують за тривалістю дії:
Фарби тимчасової дії (відтіночні
ополіскувачі, фарбуючі муси та гелі, „маскара” для волосся, фарбуючі лаки), що
змиваютья при першому ж митті;
Фарби нетривалої дії (напівперманентні,
деміперманентні), до яких відносяться тонуючі та рослинніфарби, що змиваються
за 4-6миттів волосся;
Фарби тривалої дії (стійкі,
перманентні), до яких відносять освітлюючі, хімічні та металічні (
останні іноді називають засобами для поступового зафарбовування), що
зафарбовують на тривалий час. Фарба може змитися з часом, але колір волосся
ніколи не повертається до попереднього.
Іноді випускають
змішані типи фарб, що поєднують в собі, наприклад, мінеральні барвники з
рослинними.
Особливості
використання барвників різних груп.
Фарби для тимчасового зафарбовування
використовують для створення яскравих, несподіваних ефектів. Легко змиваються в
процесі миття шампунем. Іноді такі фарби застосовують для нейтралізації
жовтизни на волоссі.
Напівперманентні фарби злегка інтенсифікують
колір волосся, надають різноманітних відтінків попередньо знебарвленому
волоссю.
Деміперманентні фарби допомагають при
фарбуванні вдало перемішати сиве волосся з пігментованим. Надають насиченості
натуральному кольору, надають різних відтінків попередньо освітленому волоссю,
освіжають потускнілий колір волосся в процесі коректуючого фарбування.
Перманентні фарби змінюють існуючий колір волосся, зафарбовують сивину,
забезпечують яскраві
кольори чи кольори, що виглядають натурально.
Тема уроку: Технологію
фарбування волосся з використанням знебарвлюючих фарб.
Підготовчі роботи .
Операція фарбування включає низку обов’язкових
підготовчих робіт: - з’ясування стану здоров’я та самопочуття клієнта; -
діагностику волосся та шкіри; - з’ясування природного та бажаного кольору
волосся клієнта; - вибір барвника; - тестування волосся та шкіри на дію
барвника, окисника; - визначення методу фарбування; - підготовку інструменту та
пристосувань; - підготовку волосся.
Матеріали, інструменти та пристосування .
Для виконання фарбування необхідні: - готові
препарати (барвники); - крем; - бальзам-ополіскувач; - пензлик, щітка для
нанесення барвника; - мисочки, дозатори, аплікатори для приготування та
нанесення барвника; - комбінований гребінець, гребінець із «хвостиком»,
гребінець для фарбування (страйпер); - фольга; - гачки для витягування пасом
при меліруванні; 11 - шапочка для мелірування; - захисні рукавички; -
пласмасові затискачі; - поліетиленова накидка-пелерина для захисту одягу
клієнта; - утеплювальний ковпак для фарбування рослинними барвниками; -
рушники, серветки; Усі інструменти та приладдя не повинні мати металевих
частин. Для приготування фарбувальної суміші застосовують спеціальні пласмасові
мисочки, шейкери. Тонуючі препарати зручно готувати й наносити аплікатором.
Технологія
фарбування.
Готовий
препарат наносять на сухе волосся, починаючи з нижньопотиличної зони. Пасма
відділяють вертикальними або горизонтальними проділами. Барвники наносять на
пасма пензликом, щіткою або аплікатором рівно, швидко і точно. Для досягнення
рівномірної інтенсивності кольору фарба повинна достатньо обволікати кожну
волосину. Барвник наносять на все волосся потиличної зони, тімені та скронь.
Для рівномірного розподілу фарби волосся прочісують. Відлік часу починається з
моменту нанесення барвника на всю поверхню волосяного покриву. Після нанесення
барвника не слід допускати «парникового» ефекту, який ускладнює виділення
кисню. Освітлення волосся триває не менше 50 хв. Якщо волосся слабке достатньо
10-15 хв, для того, щоб отримати бажаний колір. Щоб не помилитися з часом
витримки, виконується контрольна перевірка ступеня зафарбування, а також
однорідності кольору на кінчиках і біля коренів волосся. Якщо перукар вважає,
що інтенсивність фарбування недостатня, можна збільшити витримку на 5-10 хв.
Додаткове тепло використовується не для всіх барвників, у разі його
використання час витримки зменшується втричі. При використанні додаткового
тепла клімазонів необхідно постійно стежити за ходом процесу, який з
підвищенням температури значно прискорюється. Після закінчення часу витримки за
необхідності виконується емульгація. Незначну кількість теплої води наносять на
волосся, спінюють фарбувальну суміш, круговими рухами розподіляють спінену масу
на поверхні голови від крайової лінії росту волосся. Це полегшує видалення
барвника з волосся та шкіри голови, дає додатковий час для дії барвника. Після
цього волосся ретельно промивають спочатку теплою водою (до стану чистої
незафарбованої води), а потім зі спеціальним шампунем. Щоб зменшити вплив
залишків барвника та нормалізувати стан волосся і шкіри голови, виконують
обробку нейтралізуючим бальзамом.
Тема уроку: Ополіскування
та нейтралізація.
Обполіскуавння волосся – це процес правильного
змиття фарби з волосся та зупинення хімічної реакції в волосині. Можна
зіпсувати неправильним обполіскуванням волосся відразу ж після фарбування.
Пасма в цей момент максимально беззахисні, лусочки волоса ще відкриті і можуть
увібрати в себе бруд, пил, шкідливі активні речовини ззовні. Це відбувається,
якщо після процедури фарбу змивати проточною водою. У ній присутній іржа,
шкідливі солі заліза, які, проникаючи в розкриті лусочки волосся, вступають в
хімічні реакції і з барвником, і з вихідним пігментом пасом. Результат -
жовтизна, часто навіть з якимось рудуватим, брудним відтінком, який створює
ефект невимите голови і недоглянутих волосся Чим можна затонувати волосся від
жовтизни. Як прибрати жовтизну з волосся? Освітлення волосся без жовтизни.
Жовтий, солом'яний відтінок волосся замість чисто-білого - частий результат
знебарвлення, мелірування, освітлення. Це відбувається через непередбачувану
хімічної реакції барвника з природним пігментом, що містяться в волоссі. Все
тут дуже індивідуально: одна і та ж фарба може дати різні відтінки білого і
жовтого на світлорусявого пасма. Хтось ставиться до цього абсолютно спокійно,
проте більшість жінок хочуть домогтися все-таки чистого, білого кольору, щоб
вступити до лав повноправних блондинок. Перший крок на шляху до сяючого білого
кольору локонів - з'ясування причин, чому фарбування пасом призвело в кінцевому
підсумку до їх жовтизни. Причини жовтизни: Роздумуючи над тим, як можна
прибрати жовтизну з волосся, доведеться для початку спробувати визначити
причини, чому ваші локони так відреагували на барвник. Це допоможе, по-перше,
виправити допущену помилку, а по-друге, уникнути її при наступних процедурах
фарбування русявого пасом. неякісна
фарба
· Неприємна
жовтизна волосся після фарбування дуже часто з'являється в результаті
застосування в ході процедури неякісної, дешевою або просто простроченої фарби.
Задумайтесь: де ви її придбали? Якщо в престижному спеціалізованому для
перукарів бутіку - це одна справа. Якщо з розпродажу в найближчому торговому
центрі, то результати домашнього фарбування цілком могли дати ефект жовтизни.
Підібрати самостійно фарбу для знебарвлення до тону своїх локонів дуже складно.
Майстер це зробить швидко і ефективно (якщо це хороший перукар з авторитетного
салону). Робота над помилками: вибір кошти для освітлення повинен виробляти
майстер. неправильне фарбування.
·Несподівана
жовтизна волосся після освітлення могла з'явитися через непрофесійно виконаної
процедури. Вплив барвника на вихідний пігмент багато в чому залежить від
дотримання певних етапів фарбування: наприклад, від часу витримки знебарвлюючий
кошти на голові, яке повинно визначатися відповідно до вихідним відтінком
волосся. Недотримання таких нюансів, типовий підхід без урахування
індивідуальних особливостей загрожує сумним результатом - жовтизною волосся
після фарбування. Робота над помилками: знебарвлення, мелірування, освітлення,
фарбування краще проводити в салоні, де майстер знає всі особливості проведення
таких процедур. Помилки з
обполіскуванням.
· Мало хто
здогадується, що дуже часто при якісній фарбі і сумлінно виконаної процедури
вся справа можна зіпсувати неправильним обполіскуванням волосся відразу ж після
фарбування. Пасма в цей момент максимально беззахисні, лусочки волоса ще
відкриті і можуть увібрати в себе бруд, пил, шкідливі активні речовини ззовні.
Це відбувається, якщо після процедури фарбу змивати проточною водою. У ній
присутній іржа, шкідливі солі заліза, які, проникаючи в розкриті лусочки
волосся, вступають в хімічні реакції і з барвником, і з вихідним пігментом
пасом. Результат - жовтизна, часто навіть з якимось рудуватим, брудним
відтінком, який створює ефект невимите голови і недоглянутих волосся. Робота
над помилками: змивати освітлюючу фарбу з волосся тільки якісною водою -
очищеної за допомогою фільтрів або мінеральної негазованої.
Тема уроку: Матеріали,
що застосовуються під час фарбування волосся.
Продукти окислення, отримані
в процесі фарбування волосся, мають складну будову і неоднорідні за характером.
До складу барвників для волосся в даний час вводять препарати, які благотворно
впливають на волосся. Одним з таких компонентів є резорцин. Він покращує
фарбувальні властивості самого барвника. У медичній практиці резорцин
застосовують як стимулятор росту волосся .
Парафенілендіамін утворює з
резорцином молекулярні сполуки зі слаболужними властивостями. Такі з'єднання
легко розчиняються у воді. При фарбуванні волосся сумішшю парафенілендіаімну з
резорцином виходять коричневі і темно - коричневі кольори значної
світломіцності.
Реакція середовища, в якій
відбувається фарбування (окислення) має значний вплив на отримуваний колір.
Колір продуктів окислення
парафенілендіамиінами при зміні величини рН розчину змінюється таким чином:
рН 8,5.............
помаранчевий
рН 8-4,5 ...... фіолетовий
рН 4,5 та нижче
............. червоно-коричневий
Найбільш сприятлива для фарбування
волосся нейтральне або слаболужне середовище. Враховуючи це, найкращим можна
вважати розчин з рН від 7 до 9.
Відомо, що зі зростанням
величини рН лужність розчину збільшується. Разом із зміною величини рН в
розчині змінюється і одержуваний після фарбування колір. Отже, зміною лужності
розчину барвника можна змінити і колір волосся. У перукарській практиці цим
прийомом дуже часто користуються, застосовуючи нашатирний спирт. Так, при
введенні безпосередньо в барвник нашатирного спирту лужність складу підвищується.
Причому зазвичай буває достатньо всього 3-5 крапель нашатирного спирту, щоб
руді і каштанові кольори волосся стали більш інтенсивного відтінку.
У процесі забарвлення
волосся легше всього поглинає продукти окислення перших стадій реакції. По мірі
того як процес окислення продовжується, молекули барвника укрупнюються і їх
поглинання волоссям сповільнюється. Звідси випливає важливий висновок: найбільш
сприятливим моментом для фарбування волосся є початок окислення барвника. Ось
чому вже через 30-40 хв барвник можна змивати з волосся, навіть якщо за цей час
бажаний колір не досягнутий,
В процесі нанесення на
волосся барвників другої групи частина їх продуктів окислення, а також ті
напівпродукти барвника, що ще не встигли окислитися, проникають крізь лускатий
шар волосся і потрапляють в його серцевину.
Остаточне окислення барвника
відбувається безпосередньо на волоссі, коли продукти окислення вступають в
хімічну реакцію з карбоксильними і аміногрупами кератину волосся. Таким чином,
фарбування волосся окисними барвниками є результатом хімічної взаємодії
продуктів окислення цих барвників з кератином волосся.
Поява синтетичних миючих
шампунів і концентрованих розчинів мила дала можливість застосовувати їх у
суміші з барвниками для волосся.
Таким чином, кращими фарбами
для волосся є ті, які мають пастоподібну консистенцію на мильній основі і в
яких барвники знаходяться в солюбілізірованому вигляді.
Взаємодія барвника з
волоссям відбувається при температурі не вище 30-35°С. Отже, барвник повинен
бути достатньо реакціойноздатним, щоб профарбувати волосся за 30-40 хв.
Встановлено, що цей режим забарвлення найоптимальніший. Однак при бажанні можна
уповільнити або прискорити хід реакції, зменшивши або збільшивши відповідно
температуру навколишнього середовища. Крім того, присутність аміаку в барвнику
благотворно впливає на процес фарбування, так як значно збільшує розчинність
барвника і дозволяє змінювати реакцію середовища в бік збільшення або зменшення
основних (лужних) властивостей розчину.
За наявності
сивого волосся забарвлення варто робити тільки з попередніми знебарвленням.
Середня
кількість фарби, необхідної для одноразового використання, 50 мл . Цієї
кількості барвника зазвичай достатньо для фарбування волосся середньої густоти
довжиною 15-
Тема уроку: КОНТРОЛЬНА РОБОТА.
1. Знебарвники
волосся, їх дія на волосся.
Предмет: Спецмалювання.
Коментарі
Дописати коментар