Перейти до основного вмісту

 

26.09.22р. – 1 група.

Предмет: Матеріалознавство

Тема уроку:Класифікація шампуню

І. За статево-віковою ознакою:

Поділяють:

- шампуні для дорослих - розрізняють для сухого, нормального, жирного волосся вміст спирту більший ніж для сухого.

- Шампуні для дітей - виробляють на основі м'якої миючої речовини, що не подразнює слизову оболонку очей і ніжну шкіру дитини. Вони містять вітаміни і амінокислоти.

ІІ. По виконуваній дії:

- шампунь для миття волосся;

- Відтіночні шампуні для миття волосся з одночасним підфарбовуванням;

- Для миття волосся з одночасним освітленням;

- Для видалення барвників з волосся;

- Шампунь для послаблення кольору волосся.

ІІІ. За консистенцією.

- рідкі - до них відносять більшість засобів для миття волосся;

- кремоподібні - відрізняються консистенцією, краще змішуються з водою ніж рідкі шампуні. Містять більшу частину згущувачів.

- желеподібні.

- порошкоподібні - їх основу утворюють пігменти, які частково обезжирюють волосся, до основних їх матеріалів відносять каолін, карбонат магнію, кремнієва кислота. Використовування сухого шампуню зручно, якщо немає часу і умов для миття голови, сухим шампунем можна і відновити зовнішній вигляд без миття голови навіть не руйнуючи зачіски. Його випускають у вигляді пудри і звичайною помилкою є те, коли його беруть занадто багато. Правильно висипати його трошки на волосся, м'яко втирати в зачіску, вичесати щіткою від коріння волосся до кінців. Його рекомендують для жирного волосся, він видаляє жир, без пошкодження сальних залоз. З косметичної точки зору тривале примінення тільки сухих шампунів не рекомендується. Шкіра голови часто реагує на них посиленим утворенням перхоті. В теперішній час з'явилося багато нових назв шампунів з новими властивостями;

- шампунь для об'єму волосся - вони містять активний наповнювач, який при митті огортує волосся як друга шкіра і робить його товстішим та міцнішим. Ці шампуні містять кератин.

- м'який шампунь - він призначений для тих хто миє волосся щоденно, він не висушує і не вилужнює волосся.

- Відлушуючий шампунь - він видаляє лусочки лупи, ще інтенсивний миючий засіб, що містить мікроскопічні кульки -гранули, які м'яко видаляють з поверхні шкіри осовілі лусочки;

- Біошампунь - містить такі поживні речовини як масло пророщеної пшениці, масло сої і авокадо, а також ланолін який при митті робить пошкодження волосся пружним;

- Шампунь 2 в 1 - це шампунь і кондиціонер в одному флаконі;

- Відновлюючий - примінюють для миття довгого волосся, він містить катеоні полімери, які склеюють надлами і згладжують роговий шар волосся.

Класифікація шампунів

-         за складом :

-         на основі синтетичних поверхнево-активних речовин;

-         на основі власне мил;

-         на основі суміші мил і ПАР.

-         в залежності від стану волосся:

-         для нормального волосся

-         для жирного волосся

-         для сухого волосся

-         для ушкодженого волосся

-         для ламкого волосся

-         для фарбованого волосся

-         для волосся змішаного типу

-         за лікувальною дією і косметичним ефектом:

-         освіжаючі

-         зміцнюючі

-         проти лупи

-         відтінюючі

-         дитячі

-         за формою випуску:

-         рідкі;

-         кремоподібні;

-         гелеподібні;

-         порошкоподібні;

-         аерозольні.

-         за  призначенням:

-         гігієнічні;

-         лікувально-профілактичні (спеціальні);

-         декоративні.

-         в залежності від довжини волосся:

-         по догляду за довгим волоссям

-         по догляду за коротким волоссям

-         за дозуванням:

-         однодозові пакети;

-         недозовані для багаторазового використання;

Властивості  шампуню.

Шампунь повинен :

1. підходити до типу волосся ;

2. легко наноситись, утворювати пишну піну ;

3. не викликати подразнення шкіри і слизових оболонок ;

4. легко змиватися і добре промивати волосся ;

5. містити корисні додатки  (вітаміни , екстракти лікарських трав , білки , жиркові додатки та інші)

6. мати мінімальне забарвлення ;

7. мати приємний  , але не сильний запах ;

8. після миття волосся має легко розчісуватись і не електризуватися

При виборі шампуню слід враховувати частоту миття та наступну за миттям процедуру. При частому митті користуються м’якими , суперм’якими (зазвичай кислими з рН 5,5) шампунями для щоденного миття. Перед хімічною завивкою чи фарбуванням , коли волосся жирне або коли миють голову рідше, користуються звичайними (зазвичай лужними) шампунями , що потребують використання ополіскувача. Салонні шампуні використовують лише в перукарні.

Ополіскувачі – забезпечують швидку неглибоку дію , підживлюють волосся, і перешкоджають його сплутуванню, полегшують розчісування після миття. Волосся стає більш м’яким і шовковистим. Мають кисле рН і призначенні для здорового волосся.

Кондиціонери – нормалізують вологість, щойно вимитого волосся, запобігають додатковим втратам природної вологи, розгладжують верхній шар кожної волосини.

В основі своїй містять рослинні компоненти, тонкі силікони чи прості синтетичні полімери , що огортають кожну волосину, ’’зацементовуючи’’ тріщини. Збільшення об’єму волосся є незначним і короткочасним.

Бальзами – містять витяжки лікарських рослин та інші корисні додатки: знежирюючі, відновлюючі, поживні. Як правило, витримуються після нанесення на волоссі 10-60 хвилин. Існують також бальзами , що не змиваються , залишаючись до наступного миття. Бальзам більше оздоровлює волосся ніж ополіскувач чи кондиціонер, оскільки містить більше корисних речовин і проникає глибше до волосини.

Часто зустрічаються засоби, що виконують одночасно дві функції, наприклад  бальзам –ополіскувач чи кондиціонер – ополіскувач.

 Вимоги до якості шампунів:

1.    Повинні володіти високою знежирюючою і піномиючою здатністю (легко змивати жир з волосся, давати стійку дрібнодисперсну піну).

2.    Легко наноситися і легко змиватися з волосся (крім відтінюючих шампунів), вільно виливатися або вільно видавлюватися із туб.

3.    Мати м‘якість. Зв‘язування іонів кальцію із твердої води із жирами волосся  і шкіри голови може нашкодити як шкірі так і волоссю.

4.    Мати рН у межах фізіологічної норми від 3,5 до 8,5 (у відповідності до ТУ6-39-48-92 “Шампуні на основі синтетичних ПАР і БАД”).

5.    Надавати волоссю шовковистості, природнього блиску, пухнастості,

6.    Забезпечувати легку розчісуваність волосся, освіжати і підтримувати еластичність волосся без надмірного знежирювання.

7.    Відповідати цільовому призначенню в залежності від структури і стану волосся.

8.    Володіти захисними, живильними, антистатичними властивостями.

9.    Відсутність подразнюючих, токсичних і алергічних властивостей.

10. Тривалий час забезпечувати косметичний ефект.

Рідкі шампуні являють собою водні розчини активних миючих речовин – сурфактантів (поверхнево-активних речовин (ПАР) в кількості від 10 % до 30 %).В даний час більш розповсюдженою формою випуску є кремоподібні і гелеподібні шампуні, що володіють високими споживчими характеристиками: косметичною ефективністю, зручністю в застосуванні і дозуванні.

Основу більшості порошкоподібних шампунів складають пігменти, що внаслідок адсорбції частково знежирюють волосся. Тривале застосування таких шампунів не рекомендується, тому що вони часто є причиною утворення лупи. Деякі порошкоподібні шампуні містять ПАР і вимагають розчинення у воді  безпосередньо перед застосуванням.

 Спецмалювання





Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

  13.01.25р. – 20 група Перукарська справа Тема уроку: Лабораторно-практична робота. Тема роботи: Хімічна завивка волосся її види. Мета роботи: Навчитися правильно виконувати хімічну завивку волосся з урахуванням стану волосся. Хід роботи: 1.      Характеристика препаратів для хімічної завивки? 2.      Послідовність виконання хімічної завивки. Контрольне питання. В якому випадку неможна робити хімічну завивку волосся? Тема уроку: Контрольна робота. Послідовність виконання прикореневої завивки   волосся. Характеристика препаратів для хімзавивки?
  12.11.24р.- 10 група. Перукарська справа. Тема уроку: Контрольна робота Які ви знаєте основні операції стрижки? Тема уроку: Стрижка на пальцях Це операція вкорочення волосся над пальцями, по всьому волосяному покриву, чи на його окремих ділянках. Ця операція є основною і виконується тільки ножицями. Гребінець служить лише для відділення пасом волосся. . Починають стрижку з контрольної прядки. Контрольна прядка – це прядка по якій задається висота і форма стрижки. Позначають КП. Залежно від фасону стрижки КП може бути рухома і нерухома. При нерухомій прядці кожна прядка в стрижці рівняється до першої КП, при рухомій кожна наступна прядка – до попередньої. Завершальним етапом операції є уточнююча стрижка, яку виконують по вертикальних прядках, якщо стригли по горизонтальних, і навпаки. Тема уроку: Градуювання волосся. Градуювання волосся – це метод/техніка стрижки, за допомогою якої створюється ефект додаткового об'єму за допомогою зміни довжини пасмів у кожні...
  19.11.24р. -10 група. Перукарська справа. Тема уроку: Форми стрижки. Форми стрижок можна розділити на чотири категорії – це рівномірна форма, потім йдуть градуйовані, прогресивні і монолітні варіанти. Така класифікація створює бажану стрижку. Монолітна (однакова) коротка стрижка Довжина волосся однакова. Можливе застосування каскадної техніки для додання зачісці додаткового обсягу і ефекту недбалості. Ця зачіска підійде власницям круглої і квадратної різновиди особи. Приклад: каскадне каре. Як правило, така масивна форма стрижки надає пасмам обсяг і без нанесення засобів для укладання. Градуйований тип: підбір до овальної форми обличчя Характеристика даного виду: різна довжина пасом. Кожна довжина накладається одна на іншу. Таким чином створюється ефект трикутної різновиди стрижки. Володарки овальної різновиди особи, зробивши таку зачіску, візуально приховає недоліки зовнішності. Нижня частина прядок рисунок. Верх зачіски – гладкий і з об’ємом. Прогресивна форма ...